11 januari 2018

Enrico Tacken nieuwe voorzitter Handbalvereniging Blerick

Tijdens de algemene ledenvergadering van HV Blerick (d.d. 08-01-2018) hebben de leden en het bestuur afscheid genomen van de oude voorzitter (Dhr. Leonard Titulaer) en een nieuwe voorzitter (Dhr. Enrico Tacken) verwelkomt.

De leden en het bestuur zijn Leonard ontzettend dankbaar voor zijn inzet voor de vereniging want hij heeft HVB vanaf 2012 voorbeeldig door een aantal woelige en moeilijke jaren geleid. Toen Leonard aantrad zat HV Blerick in zwaar weer op vele fronten. De financiële situatie was zeer zorgelijk, het aantal leden was naar een dieptepunt gedaald en het bestuur en kader was behoorlijk uitgedund. Onder zijn leiding is er een hernieuwde, frisse start gemaakt en is HV Blerick, zoals Dagblad de Limburger in april 2016 treffend omschreef: “als een fenix uit de as herrezen”. Met de vernieuwde C2C sporthal Egerbos in Blerick als thuisbasis is HV Blerick weer die bruisende, gezellige familieclub, die voor haar vele jeugdleden meer biedt dan handbal alleen. Met name de jeugdafdeling is de laatste jaren dan ook flink gegroeid, waarbij de jongens en meiden zich niet alleen op het handbalveld laten gelden en vermaken, maar ook tijdens één van de vele nevenactiviteiten, zoals diverse jeugdkampen, Halloween speurtochten, Carnavalsbal, familietoernooien en ga zo maar door.

De vereniging staat dus weer stevig in haar schoenen en zodoende was het tijdstip voor Leonard aangebroken om de voorzittershamer door te geven. Deze hamer wordt met beide handen aangegrepen door Dhr. Enrico Tacken. Enrico, een kind van de club, heeft in de afgelopen jaren al diverse functies binnen de vereniging verricht. Nadat hij eerst als speler actief is geweest, heeft hij daarna o.a. in de sponsorcommissie vele uren gemaakt en de laatste jaren was hij als vice-voorzitter aan HV Blerick verbonden. Nu Enrico een stoel zal doorschuiven binnen het bestuur, gaat Mark Saris (ook al zo’n HVB-er in hart en nieren) hem terzijde staan als vice-voorzitter. Met deze beide heren aan het roer kunnen we erop vertrouwen dat de toekomst van deze mooie handbalvereniging ook de komende jaren weer goed geborgd is.

Namens bestuur en leden van HV Blerick willen wij Leonard nogmaals bedanken en Enrico heel veel succes voor de toekomst wensen.