7 maart 2018

Heren B1 van HV Blerick kampioen zaalhandbal competitie 2017-2018

Afgelopen zaterdag speelden de HB1 van Handbal Vereniging Blerick thuis tegen hun leeftijdsgenoten van Eksplosion uit Tegelen. Bij winst of gelijkspel, kon de vlag in de top voor de Blerickse jongens want dan was het kampioenschap een feit !

Hierbij moet aangetekend worden dat de HB1 dan officieus kampioen zouden worden aangezien er een aantal dispensatie spelers in het team spelen. Bij drie andere ploegen in de competitie (Eksplosion Tegelen, BSAC Maasbree) en BDC Landgraaf) is dit echter ook het geval dus aangezien de nummer 1 t/m 4 van de stand bestaat uit ploegen met dispensatiespelers, voelt het toch als een echt kampioenschap.

De tegenstander van vandaag is niet alleen een stadsgenoot maar tevens de nummer twee van de ranglijst. De HB1 van HV Blerick is echter de trotse koploper en met nog drie wedstrijden voor de boeg, bovendien ongeslagen; 15 wedstrijden gespeeld, 15 wedstrijden gewonnen !

De jongens waren er klaar voor want in de wedstrijd van vorige week waren ze al in gedachten bij de kampioenswedstrijd. Toen was het rommelig, slordig en slecht maar vandaag moest er uit een ander vaatje getapt worden. Op de een of andere manier zaten de zenuwen toch in de weg want er werden in de beginfase toch een paar foutjes gemaakt. Hierdoor kon Eksplosion bijblijven en na 15 minuten zelfs op voorsprong komen (tussenstand 5-6). De Blerickse jongens namen hier natuurlijk geen genoegen mee en werkten nog harder samen in zowel dekking als aanval. Hierdoor werd de achterstand omgebogen en stond er bij rust een 12-9 voorsprong op het bord. In de rust hamerden de trainers erop om in de aanval goed samen te blijven spelen en in de dekking compact te blijven staan.

De Tegelse tegenstander werd langzaam maar zeker ook moe aangezien ze over onvoldoende wisselmogelijkheden beschikten. Met een paar snelle aanvallen werd de voorsprong in de tweede helft uitgebouwd en langzaam maar zeker werd duidelijk dat de titel in zicht kwam. Bij de eindstand van 23-16 floot de scheidsrechter voor het laatst en was het kampioenschap een feit. De jongens werden na het afgroeten dan ook gefeliciteerd door het bestuur en het toegestroomde publiek. In de kantine konden ze vervolgens de traktatie van de trainers tegemoet zien en nagenieten van de zege en het behaalde kampioenschap. Voor een deel van het team was dit de tweede titel want ook bij de D-jeugd waren ze al eens kampioen geworden.

Namens bestuur en leden van harte gefeliciteerd met dit officieuze kampioenschap en nu nog de laatste twee wedstrijden winnen voor een 100% score !