11 januari 2018

Roos Zijmers en Marcel Beurskens gehuldigd voor 25-jarig lidmaatschap HV Blerick

Tijdens de algemene ledenvergadering van HV Blerick (d.d. 08-01-2018) heeft de nieuwe voorzitter (Dhr. Enrico Tacken), twee leden van de vereniging gehuldigd voor hun 25-jarig (onafgebroken) lidmaatschap. Toen Roos Zijmers bij HVB begon te handballen, heeft ze de opmars van de dames meegemaakt als speelster. Zij klommen toen in één ruk op van de Limburgse 1e klasse naar de Eredivisie. Na dit dames 1 avontuur heeft ze nog enkele jaren bij dames 2 gehandbald en tegenwoordig is ze nog actief van de dames recreanten. Bovendien heeft ze in de afgelopen jaren diverse teams getraind, waarbij ze momenteel de jongens D1 onder haar hoede heeft.

Daarnaast runt Roos (samen met Ivo Fieten en een aantal andere dames en heren) de kantine van sporthal Egerbos en is ze als IOC-lid heel actief om de vele activiteiten voor onze jeugdleden mede te organiseren. Een hele bezige bij die ook haar beide kinderen met het handbalvirus besmet heeft want haar zoon Tim speelt in de Heren B1 en haar dochter Laura in Dames 1. Marcel Beurskens is veel langer lid van HV Blerick, maar omdat hij in zijn jonge jaren ook een paar seizoen “euver de brök” gehandbald heeft, is hij nu pas 25 jaar onafgebroken lid. Indien we de jeugdjaren ook erbij zouden tellen, dan zou hij al bijna in aanmerking komen voor het 40-jarige jubileum.

Wat niet is, zal echter beslist nog wel komen, want Marcel is een echte HVB-er. Hij heeft dit natuurlijk met de paplepel ingegeven gekregen door vader Jan, die nota bene ere-lid is van HVB ! Marcel heeft alle jeugdteams van HVB doorlopen en kwam vervolgens in Heren 1 terecht. Na een omzwerving bij Loreal, kwam hij weer terug op het oude nest en heeft toen nog een aantal jaren bij Heren 1 gebald,alvorens blessures hem noodzaakten om het rustiger aan te gaan doen bij de veteranen. Marcel is echter in veel meer functies actief geweest bij HV Blerick, waarbij hij al medio jaren 90 de aspiranten onder zijn hoede had. Later is hij o.a. assistent geweest bij Heren 1 maar heeft hij ook als voorzitter van de PR-sponsorcommissie de kar getrokken om het tophandbal in Blerick mede mogelijk te maken. Momenteel staat de derde generatie op het handbalveld in de vorm van zijn zoon Bas en zijn neefje Sam. Het bestuur wil beide jubilarissen van harte feliciteren en natuurlijk ook bedanken voor hun jarenlange inzet voor onze vereniging. We hopen jullie nog vele jaren te mogen begroeten binnen onze club !