11 april 2018

Heren D1 van HV Blerick kampioen zaalhandbal competitie 2017-2018

Deel dit bericht

Afgelopen zaterdag speelden de HD1 van Handbal Vereniging Blerick de laatste competitie wedstrijd van het seizoen, de stadsderby tegen hun leeftijdsgenoten van Handbal Venlo

Bij winst of gelijkspel, kon de vlag in de top voor de Blerickse jongens want dan was het kampioenschap een feit ! Bij een verlies van meer dan zeven doelpunten verschil, mocht de tegenstander zich kampioen noemen dus het beloofde een spannende wedstrijd te worden.

Alhoewel de jongens er klaar voor waren, was in de beginfase toch goed te merken dat de zenuwen een beetje in de weg zaten. Dit gold voor beide partijen want tijdens de eerste tien minuten van de wedstrijd werden er toch een paar foutjes gemaakt .

Nadat de 1e Blerickse treffer door een 7-meter van Gino er strak in werd gegooid, was het gedaan met de zenuwen bij iedereen en gingen ze er vol voor en was het gedaan met de foute passes. In de aanval viel op dat er bij HV Blerick gescoord werd door diverse spelers vanaf diverse posities, terwijl bij Handbal Venlo met name de schutter op de linkeropbouw makkelijk en veel scoorde. Met gevarieerd spel wisten Bas, Gino en Lars vanaf de opbouw te scoren of Teun vrij te spelen op de cirkel. Omdat Martijn enkele goede reddingen verrichte in het doel, kon Blerick langzaam maar zeker uit gaan lopen. Bij rust stond er een voorsprong van vier treffers op het bord: 9-13 ! Hopelijk konden ze deze voorsprong vasthouden in de 2e helft.

De tweede helft werd er door beide partijen goed gespeeld, er werden minder fouten gemaakt en de voorsprong van HV Blerick bleef iedere keer drie á vier doelpunten. Ook de hoekspelers van HV Blerick (o.a. Thimo en Xavi) wisten een paar mooie doelpunten te scoren en zo bleef HV Blerick aan kop. Handbal Venlo kon niet echt dichterbij komen en langzaam maar zeker werd duidelijk dat de titel mee zou gaan naar Blerick. Bij een eindstand van 21-23 floot de goed leidende scheidsrechter voor het laatst en was het kampioenschap een feit !!!!

De jongens werden na het afgroeten dan ook gefeliciteerd door het bestuur en het toegestroomde publiek.

Op weg naar sporthal Egerbos, werd onderweg nog een ijsje gegeten aan de Maasboulevard waarna er met z’n allen nog een klein (?) feestje werd gevierd in de kantine van Sporthal Egerbos.

HD1 en trainers (Roos Zijmers en Ron Kollenbrander), nogmaals van harte gefeliciteerd met het behalen van dit kampioenschap namens het bestuur en de leden van HV Blerick.